متن عنوان کامل
اکنون که به عنوان کارمند دستگاه اجرایی در نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار خدمتگزاری به مردم عزیز ایران برای من فراهم شده است ، در برابر قرآن مجید به خداوند متعال سوگند یاد می کنم که تمام تلاش خود را برای انجام وظایف شغلی و مسئولیت های قانونی به کار گیرم و به حفظ حقوق مردم ،پیشرفت نظام اداری و اعتلای کشور اهتمام نموده و در این راه وجدان کار داشته و همواره عدالت ،صداقت ، امانتداری ، رازداری و خدمت به مردم را سرلوحه گفتار و کردار خود قرار داده و ارزش های دینی ، انسانی و اجتماعی و قوانین ، مقررات و ضوابط را در انجام فعالیت های سازمانی و اداری رعایت نمایم و در همه حال به احکام الهی ،قانون اساسی ، مقررات حاکم و منشور اخلاقی و اداری کارمندان دولت و دستگاه متبوع خود پایبند باشم و تلاش خود را در جهت جلب رضای خدای متعال و اجرای احکام و مقررات اسلامی به منظور رسیدن به روابط و مناسبات عادلانه انسانی در جامعه و تحقق جامعه اسلامی و ترویج دین و اخلاق ، رفع تبعیضات ناروا و ایجاد محیطی عادلانه در زمینه های مادی و معنوی ، مهرورزی به بندگان خدا و اعتلای سطح علمی به کار گیرم و با تقویت روحیه خلاقیت و ابتکار در تمام زمینه های علمی ، فنی و فرهنگی، همواره سلامت و شادابی و نشاط را در محیط کار ترویج نمایم. این منشور به منظور اشاعه و اعتلای فرهنگ اسلامی و ارزشهای انسانی و سازمانی در نظام اداری کشور و نهادینه کردن ابعاد آنها در اندیشه و عمل کارمندان دولت تدوین گردیده است. باطلاع از اینکه کارمندان دولت به عنوان بندگان خدا و خدمتگزاران مردم باید تمامی تلاش و همت خود را برای انجام هرچه بهتر وظایف شرعی و قانونی و مسئولیتهای اداری برمبنای باورها و ارزشهای اسلامی و افزایش سطح رضایتمندی مردم به کار گیرند ، خود را ملزم به رعایت اصول و مفاد زیر می دانم:
ميثاق مشترك يكپارچه كاركنان و نمايندگان بيمه پارسيان كسب رضايت كليه ذينفعان بالاخص رضايت مشتريان گرانقدر است. شعار راهبردي "هميشه حق با مشتري است" را نصب العين خود قرار داده و تجلي واقعي مشتري مداري و تكريم ارباب رجوع را به نظاره بنشينيم. هادي اويار حسین مدير عامل بیمه پارسیان
ميثاق مشترك يكپارچه كاركنان و نمايندگان بيمه پارسيان كسب رضايت كليه ذينفعان بالاخص رضايت مشتريان گرانقدر است. شعار راهبردي "هميشه حق با مشتري است" را نصب العين خود قرار داده و تجلي واقعي مشتري مداري و تكريم ارباب رجوع را به نظاره بنشينيم.
هادي اويار حسین
مدير عامل بیمه پارسیان
کلیه فعالان صنعت بیمه به به اصول اخلاقی زیر متعهد هستند:
پايبندي به مقررات و تعهدات
1 - احترام و توصيه به رعايت قانون و مقررات و عدمتلاش براي بياثر كردن آنها، 2 - برخورد با همكاران و واسطههايي كه از طرق غيراخلاقي از جمله پرداخت رشوه به بازاريابي ميپردازند؛ 3 - عدمچشمپوشي نسبت به تخلف ديگران و همكاري براي كاستن هرگونه فساد؛ 4 - پايبندي به قول و تعهد خود و وفاداري به عهد و توافقات و قراردادها چه قانون بر آن ناظر باشد چه نباشد، چه آشكار باشد چه پنهان؛ 5 - پرداخت به موقع خسارت مطابق آنچه در قرارداد آمده است؛ 6 - رعايت و حمايت از رقابت آزاد و عادلانه و پيروزي از اصول بيمهگري، بهويژه در تعيين نرخ و شرايط:
عدالت و انصاف
7 - تعيين دستمزد همكاران بهصورت منصفانه و پرداخت كارمزد نمايندگان و كارگزاران طبق ضوابط؛ 8 - رفتار منصفانه با مشتريان و طرفهاي تجاري در همه جوانب؛ 9 - پرهيز از به چنگ آوردن اطلاعات تجاري با ابزار غيراخلاقي و غيرصادقانه؛ 10 - تعيين نرخ حق بيمه بر پايه اصول فني، معقول، منصفانه و در خور شرايط بيمه بدون تاثير از رقبا؛
شفافيت و صداقت
12 - خودداري از ارائه اطلاعات نادرست در تبليغات و اطلاعرساني؛ 13 - انتشار مستمر اطلاعات دقيق مالي و ويژگيهاي حرفهاي خود به صورت واقعي؛ 14 - اطلاعرساني به موقع به بيمهگذاران نسبت به بروز هر گونه تغييرات موثر در اداي تعهدات؛ 15 - توجيه كامل مشتريان نسبت به شرايط پوشش بيمه و محدوديتهاي دريافت خسارت؛ 16 - برقراري روابط شفاف با مشتري بهگونهاي كه امكان هيچ نوع سوءاستفاده نباشد؛
حفظ كرامت انساني 17 - خودداري از تقديم و دريافت مسرفانه هديه و برگزاري بيش از حد برنامههاي سرگرمي و تفريحي براي طرفهاي تجاري؛ 18 - انتخاب همكاراني كه به اصول اخلاق حرفهاي متعهدند و از هر گونه آلودگي به ارتشا و پرداختهاي غيرموجه مبرا ميباشند؛ 19 - محترم دانستن و حفظ حريم خصوصي مشتريان؛ همكاران ورقبا؛
رعايت حقوق اجتماعي
20 - احترام به منزلت و حقوق انساني و شهروندي افراد و پاسداري از آن؛ 21 - احترام به فرهنگ، آداب، رسوم و اعتقادات مشتريان؛ 22 - سلوك و عدمكينهتوزي با منتقداني كه سخن از نقض قانون و مقررات ميگويند و عملكردها را نقد ميكنند؛ 23 - مقابله با پولشويي و هر گونه فعاليت ديگري كه پشتيبان بزههاي سازمانيافته باشد؛ 24 - پاسداري از طبيعت، محيط زيست و توسعه پايدار؛ 25 - همكاري با سازمانهاي مردم نهاد (NGO ) و حمايت از آن دسته از تدابير عمومي كه سبب تقويت توسعه صنعت بيمه ميشد؛ 26 - پذيرش شكايت مشتريان و نظارت مقامات مجاز؛ 27 - احترام به حقوق مالكيت مادي و معنوي رقيبان.
سنديكاي بيمه گران ايران